AMIT ELRONTHATNAK A NŐI LAPOK, AZT EL IS RONTJÁK
MOST AKKOR MI TÖRTÉNIK?

ellie_goulding_f_1006275a.jpgNyugodt szívvel állíthatjuk minden nőről azt, hogy legalább egy női magazin folyamatos munkásságát végig kíséri. Legyen az nyomtatott vagy online felület. Biztosak vagyunk benne, hogy minden nap olvasunk legalább egy olyan cikket, amit csak és kizárólag nőknek publikálnak. Hogy ezzel mi a baj? Rögtön mutatjuk!

Én szorgos követője vagyok rengeteg női lapnak. Magyar nyelvűnek, és külföldinek is egyaránt, hiszen fontos számomra az, hogy napra kész legyek a nőket érintő témákkal. Azonban tegnap be telt a pohár! Őszintén bevallom, hogy belenéztem a Coachella fesztivál élő közvetítésébe, amikor Ellie Goulding volt színpadon. Annyira jó volt, és annyira tetszett Ellie performansza, hogy nem tudtam kilépni. Néztem és ámultam, hogy milyen tökéletes a hangja, a kinézete, az előadás módja.

Nekem fontos az, hogy egy koncert alatt élő zene legyen, amit Ellie-től meg is kaphattunk. Nem Calvin Harris nyomatta alá a gépzenét, ahogyan az általában a stúdió felvételeken hallható. Imádtam! És ezzel az előadással az énekesnő teljesen belopta magát a szívembe. Nem, még most sem hallgatom rongyossá zenéit, mert én teljesen más stílusokban utazok, ettől függetlenül ha eljönne ismét országunkba, biztosan megnézném őt. A rádiók miatt úgy is ismerem egy csomó számát. Ahogyan azt mondtam, imádom a kinézetét és előadás módját is. Nyilván nem mindenkinek tetszik az, ahogyan ő kinéz, viszont én tényleg nem látok semmi kivetni valót az alakjával. És hogy miért térek ki a kinézetére?

Úgy gondolom rendben van az, ha mi saját magunkban eldöntjük, hogy ez jó vagy sem. Azonban a Facebook-ot böngészve olyan megdöbbentő hülyeségre találhattam példát (nem első eset), hogy úgy gondoltam megosztom veletek. Ez egy valós, létező probléma, amit csak akkor tudunk kikerülni, ha nem dőlünk be minden "információnak" amit írnak. Mindig mindennek járjunk utána legalább 2-szer 3-szor. És hogy miért? Először is hagy mutassam meg a képeket, melyekről írni fogok.

Igen, a képeken Ellie Goulding, mint egy átlagos hétköznapi fiatal, aki most nem egy koncerten tombol a közönségével, hanem elment strandra a barátaival. Vékony? Kövér? Döntsük el magunkban.

 

Ahogyan véleményeink sem egyformák, úgy a női magazinok sem. De biztosan össze kell zavarni az embereket? Lássuk, hogy miről is beszélek:

63123213121.jpg

VS.

 

85123213211.jpg

Az lenne a legtisztább, ha megjeleníthetném a magazinok neveit, de nem teszem. Pedig igen lényeges. Megmondom őszintén, hogy ezek közül az egyik követését azonnal abba hagytam. Méghozzá azét, amelyik azt a cikket hozta le, hogy "Mi történt Ellie Gouldinggal?". Erre a válaszom automatikusan az volt, hogy semmi, teljesen jól néz ki, nincs semmi baj vele. Az a baj, hogy ez a magazin mindig olyan témákat publikál, ahol a 45 kilós modellek az elfogadottak, és aki már 46 az fulladjon meg. Nem hinném, hogy egy olyan magazint továbbra is szívesen olvasok, ami folyamatosan torz női képet próbál beállítani az olvasóknak. 

Amit ebből ki akarok hozni, az az, hogy szerintem teljesen mindegy, hogy Ellie kövér vagy sovány. Az a lényeg, hogy nem kell mindig a tökéletesség. Lehet rá törekedni, de gondolkozzunk el azon, hogy biztosan a mi agyunkban született kép a tökéletes? Szerintem azok közül, akik a cikket elolvassák 80% azt fogja mondani, hogy nincs vele semmi baj, a többi 20 meg azt, hogy ez undorító és hogy Ő sokkal jobban néz ki ennél. Teljesen irónia mentesen gratulálok a megelégedett emberekkel, és örülök, hogy ti "jobban" néztek ki mint Ellie. Azonban még mindig nem hiszem azt, hogy a női magazinoknak ilyen szöges ellentétben kellene állniuk egymással. Nyilván legtöbben el tudjuk dönteni azt, hogy számunkra melyik cikk a helyes, viszont vannak olyanok, akik nem. És az ilyen cikktől nem magunkat kell félteni, hanem őket. Akik arra vágynak, hogy 30 kilósak legyenek, és ők a "Mi történt Ellie Gouldinggal" című cikkre fognak hallgatni és nem az elsőre.

És hogy milyen betegségben szenvednek az ilyenek? Szerintem senkinek nem kell bemutatni az anorexiát, a bulimiát, a testkép zavart. Megmondom őszintén, én az ilyen sztárokról szóló testsúly változásokat teljesen objektíven írnám le egy százezrek által olvasott női magazin felületén. Nem írnám azt sem, hogy mennyire tökéletes számomra az alakja, és azt sem, hogy mennyire undorító az, hogy felszaladt rá 5-6 (?) kiló. Mert körülbelül ennyiről beszélünk, ami igazából egy hónap alatt leadható. Sőt...

Szóval kicsit gondolkozzunk el magunkban, hogy mi miért van. Én úgy gondolom, hogy egy nő nem attól lesz nő, hogy 40 kilós vagy 140 kilós. Lássuk be, hogy egyik testsúly sem egészséges. Ettől függetlenül az a lényeg, hogy mi jól érezzük magunkat a bőrünkben. Tudom, hogy nem a legjobb példát hoztam fel a témára, de sajnos most ez volt a legközelebbi és talán az egyik leglátványosabb is. Most feszegethetnénk azt a témát, hogy de hát ő egy híres énekes és nem így kellene kinéznie meg úgy stb. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de az énekes az nem egyenlő a modellel. Ebből következik, hogy a modellek sem énekesek, hiszen attól, hogy valaki híres, még nem biztos, hogy szörnyen vékony, vagy hogy jó hangja van. És egyébként is kik vagyunk mi, hogy bárkit kritizáljunk, hogy hogyan néz ki? Örüljünk neki, hogy ő olyan amilyen, mi meg amolyanok vagyunk.

Remélem sikerült elgondolkodtatnom egy kicsit mindenkit. A kommenteket azért zárom le, mert tudom azt, hogy néhány, az oldalt soha nem olvasó ember át fog törni a személyeskedés oldalára. Mindenesetre ne higgyétek soha, hogy a női magazinok megmondják a frankót. Ötleteket tippeket gyűjthettek információkat, de soha ne kövessétek a magazinok által kreált ideálokat. És tisztelet a kivétel néhány komolyan működő, "fogynod kell" és "hogyan fogyhatsz le" témát kerülő magazinok. Mert igenis vannak olyanok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://littleblackfashion.blog.hu/api/trackback/id/tr98674990

Tetszenek a bejegyzéseim?

Támogasd munkámat, hogy

minél több érdekes témáról írhassak: 

INSTAGRAM

süti beállítások módosítása